in Razno, Recenzije

Ples sitnih demona – Review [en]

Pre par dana sam pročitao “Ples sitnih demona”, prvi roman Marka Vidojkovića. Sada već proslavljenog pisca romana “Kandže”.

plesOvo je iskrena priča bez ulepšavanja, ogoljena i surova, baš onakva kakav je i život. Glavni lik je Boban Šestić, učenik drugog razreda pravno birotehničke škole. Dete je razvedenih roditelja. Zaljubljuje se u Anu sa padinjaka, ali ljubav ostaje neuzvraćena. Tada obična tinejdžerska priča postaje pravi košmar za Bobana. Dok on pokušava da smuva Anu napolju besni Rat. Zbog neuzvraćene ljubavi, koja postaje centar njegovog života on pije antidepresive sa alkoholom, beži sa časova, seče se žiletom po rukama.

Ovo je gotovo autobiografska knjiga, ona je predstavnik jedne nove kulture i shvatanja života. On pripoveda grubo, silovito ali iskreno i neposredno. To je jezik nove generacije. Knjiga predstavlja razmišljanja, mladog muškarca, potpuno iskreno i bez uvijanja. Onako kako razmišlja svaki rasni muškarac.

Stil pisanja Marka Vidojkovića je ostavio utisak na mene. Oštro, grubo, nekad i vulgarno ali u isti momenat i otvoreno i iskreno. Bivša Markova devojka mu je pretila nakon što je pročitala ovaj roman. Znači da je knjiga sigurno autobiografska. Marko je pisao kolumne za “Dugu”, “Praktiku”, “Ekspres”, “Balkan”, “Marku”, “Belgrade Life” i “Playboy”. Trenutno piše za magazine “Status” i “Plejboj”.