in Blog World, Razno

Technorati-jev izveštaj o blogosferi – Februar 2006 [en]

Rast blogosfere

Za početak da citiram wikipediju, o tome šta je to blogosfera:

Blogosphere (alternate: BlogSphere or BloggingSphere) is the collective term encompassing all weblogs or blogs as a community or social network. Many weblogs are densely interconnected; bloggers read others’ blogs, link to them, reference them in their own writing, and post comments on each others’ blogs. Because of this, the interconnected blogs have grown their own culture.

Sada kada znamo šta je to blogosfera možemo da nastavimo sa temom.

Blogosfera nastavlja da raste velikom brzinom. Technorati trenutno prati 27,2 miliona blogova, i blogosfera koju oni prate nastavlja da se udvostručuje svakih 5 i po meseci. Upravo to nam govori i ovaj grafikon:

Weblogs tracked by Technorati

Blogosfera je 60 puta veća nego što je bila pre 3 godine. Svaki dan se pojavljuju novi blogovi, na technorati-ju se svaki dan prijavi 75 000 novih blogova. U proseku svake sekunde se otvori po jedan novi blog. 13,7 miliona blogera 3 meseca posle otvaranja svog bloga, nisu odustali od blogovanja već i dalje pišu nove članke. Drugim rečima iako postoji razumno zasićenje kod blogera koji posle izvesnog vremena prestanu da pišu svoje blogove, blogosfera i dalje raste ustaljenim tempom.

U oktobru 2005, Technorati je pratio samo 19 miliona blogova, od toga 10,4 miliona je i posle 3 meseca i dalje pisalo nove članke u svojim blogovima. Da dodamo i to da oko 2,7 miliona blogova najmanje nedeljno objavi jedan članak. Sledeći grafikon pokazuje koliko se članaka dnevno objavljivalo od Januara 2004 do Januara 2005.

Technorati new blog creation

Borba protiv spama

Veliki je broj spamova i lažnih pingova. Opet moram da pojasnim novi termin “ping”.

Ping je obaještenje koje se šalje servisima koji prate blogosferu. Ping šalje vlasnik bloga da bi obavestio servis da poseti njegov blog i pokupi “svež” sadržaj. Posetioci na tim servisima mogu da pretražuju sve blogove koji su pingovali, tj obavestili servis o novom članku. Tako servis uvek zna šta se novo dešava u blogosferi i uvek ima ažuriran sadražaj. Takvi servisi su: Technorati, Blogdex, Bloglines, Blogrunner, Blog Street, BlogsNow, PubSub, Truth Laid Bear i mnogi drugi.

Spam pingovi su izmišleni, lažni pingovi (obaveštenja) da je blog ažuriran. Technorati ponekad primi i do 60% lažnih pingova. Ipak, technorati je razvio sofisticiran sistem koji umanjuje broj lažnih pingova i spam blogove brži podalje od njihove mreže. Spam blogovi imaju za cilj da utiču na web pretraživaće i rangiranje web stranica. Vlasnici ovakvih blogova koriste tehnike keyword stuffing i Link farm. Lažni blogovi su blogovi koji spolja izgledaju kao i svaki drugi blog. Ovo blogovi imaju ogroman bloj postova obični vezanih za jednu istu temu, i na prvi pogled se čini da ih je pisao čovek. Ali ovo su automatski kreirani postovi od strane neke skripte. Cilje je da se iskoristi AdSense koji će da prikazuje reklame koje su u vezi sa temom ovog bloga. Ponekad i koriste Amazon Associates program. Ovo je još jedna od niza klik prevara, sa ciljem da se zarade pare na brzinu.

Negde oko 9% od novih blogova su: spamovi tj mašinski generisani blogovi, ili pokušaju da naprave farmu linkova ili klik prevare. Technorati, Amazon, AOL, Ask Jeeves, Drupal, Google, MSN, Six Apart, Tucows, WordPress i Yahoo se zajedno bore protiv ovakvih spamova i ovog proleća će organizovati Web Spam Squashing Summit ovog proleća, posle već dve uspešne konferencije.

Velika gomila članaka

Tecnorati prati dnevna dešavanja na blogosferi. Blogosfera je reagovala na najvažnije svetske događaje, pa su tako eksplozije u londonu i uragan Katrina događaji o kojima se najviše pisalo u jednom danu.

Daily posting volume measured by Technorati

Technorati prati oko 1,2 miliona postova svakog dana, što znači da se svakog sata objavi 50 000 postova. Nemoguće je proćitati sve postove koji su vezani za određenu temu. U ovoj gomili postova kako naći najzanimljiviji i najmerodavniji članak.

Nastavlja se rast tagova

Tachnorati je u Januaru 2005 pustio u rad svoj tag-ing servis.Tagovi – su jednostavan način da blogeri svoje članke povežu sa određenim temama. Na ovaj način ljudima je lako da pronađu postove koji su u vezi sa temom koju oni traže. Technorati prati oko 81 milion postova sa tagovima, i preko 400 000 svežih članaka se objavi svakog dana. Grafikon ispod pokazuje rast korišćenja tagova u protekloj godini.

Tags tracked by Technorati

Pretraga tagova

Pošto je i dalje problem kako pronaći najinteresantnij blog o određenoj temi za kojom tragate, Technorati je u Septembru 2005 izbacio Blog Finder. Ovaj servis je baziran na tagovima i pomaže ljudima da pronađu najrelevantniji blog o temi koja ih zanima, dozvoljavajući blogerima da svoje blogove veži za određenu temu (tag) koju smatraju najpogodnijom. U poslednja 4 meseca 850 000 blogova je ubačeno u Blog Finder, čineći ovime Finder najobimnijim pretraživačem blogova na webu. Preko 2, 500 tagova je privuklo kritičnu masu uticajnih blogera da pišu o njima. Od politike i tehnologije do hortikulture ili erotike. Sve više i više tagova (tema) se kreira svakim danom, i ljudima je sve lakše da pronađu najzanimljiviji i najrelevantniji blog o temi koj ih zanima.

Zaključak

  • Technorati trenutno prati preko 27,2 miliona blogova.
  • Blogosfera se udvostručuje svakih 5 i po meseci.
  • Sada je 60 puta veća nego pre 3 godine.
  • Prosečno, svake sekunde se kreira novi blog.
  • 13,7 miliona blogera i posle 3 meseca i dalje bloguje.
  • Spam pingovi, ponekad dostižu i do 60% od svih pingova koje Technorati primi u jednom danu.
  • Sofisticiran softver blokira lažne pingove. Ovaj softver je otkrio da su 9% novih blogova ili spam blogovi ili mašinski generisani.
  • Technorati prati oko 1,2 miliona novih članaka svakog dana, znači oko 50 000 svakog sata.
  • Preko 81 milion postova sa tagovima od Januara 2005 je poraslo na 400 000 postova sa tagovima dnevno.
  • Blog Finder ima oko 850 000 blogova i preko 2 5000 popularnih tagova (tema) koji su privukli blogere da pišu o njima.

Write a Comment

Comment