in Blog World, e-marketing, Internet

Rezultati i analiza Evrovizijskog web sajta [en]

U Maju ove godine (2008) u Beogradu je održana Evrovizija. U Beograd su došli gosti iz cele Evrope a mi smo se pokazali kao pravi domaćini. Da bih ispratio dešavanja sa i oko Evrovizije, sa kolegom Milošem Spasićem pokrenuo sam sam sajt Eurosong2008Belgrade.com. Kod nas nije postojao sajt sa svežim Evrovizijskim vestima, čak je i oficijelni sajt RTS-a ostavio veoma bled utisak, pa je upravo ovakav sajt bio potreban ljubiteljima Evropskog pop zvuka.

Pre pokretanja sajta Evrovizije, uz pomoć Google Trends alata, ispitao sam koliko su tražene ključne reči vezane za Evroviziju. Primećujemo da interesovanje raste u toku samog održavanja Eurosonga. Sa grafikona vidimo da je ključna reč “eurosong”, traženija od reči “evrovizija”, i takva je situacija u svim bivšim Jugoslovenskim republikama, koje su ciljno tržište našeg sajta. U Srbiji i Makedonije ključna reč “evrovizija” je tražena 50% manje od reči “eurosong”, dok je situacija u Bosni i Hrvatskoj drugačija, na ovim tržištima “evrovizija” skoro da se i ne traži na Internetu tako da je razlika u korist reči “eurosong” još veća. Ova analiza nam je pokazala da sajt treba optimizovati za ključnu reč “EUROSONG”, i da nalet posete treba očekivati u danima održavanja evrovizije.

Google Trends Tool

Google Trends Tool

Kao što se i vidi na Izveštaju Google Analytics-a u danim održavanja Evrovizije poseta na našem sajtu je značajno porasna ali pik nije visok kao na Google Trends-u. Mi smo se mnogo bolje pozicionirali za ključnu reč “Evrovizija“, za koju smo pozicionirani na prvom mestu na Google pretraživaču.

Najveću posetu imali smo 25. Maja kada nas je posetilo 12067 jedinstvenih posetilaca i tada je otvoreno 35498 stranica. Naš sajt se nalazi na shared hostingu, sa ograničenim resursima, tako da smo usled velike posete počeli da opterečujemo MySQL Server i sam procesor tako da smo morali da brzo reagujemo i keširamo sajt. Posle instalacije plugina za keširanje WordPress-a odahnuli smo, sajt se brzo učitavao i resursi na serveru nisu prelazili dozvoljene granice.

Poseta Evrovisjkog sajta

Poseta Evrovisjkog sajta

Najtraženije ključne reči po Google Analytics-u

  1. evrovizija ( 1 pozicija na Google pretraživaču)
  2. evrovizija 2008 ( 2 pozicija na google pretraživaču)
  3. eurosong 2008 ( 3 pozicija po Google Webmaster Tools-u)
  4. evrovizija beograd
  5. eurosong
  6. evrovizija 2008 beograd
  7. dima bilan
  8. evrovizija beograd 2008
  9. eurosong2008
  10. eurosong 2008 belgrade

Preve dve ključne reči “evrovizija” i “evrovizija 2008”, donele su nam veliki broj posetilaca. Za ključnu reč “Eurosong”, koja je internacionalnog a ne lokalnog karaktera, konkurencije je bila velika, pa se nismo mnogo dobro pozicionirali, tako da je odluka da kombinujemo “Evrovizija” i “Eurosong” ključne reči bila dobra. Da smo svu snagu usmerili na reč “Eurosong”i da nismo koristili reč “Evrovizija”, verujem da bi naši rezultati i sama poseta bili daleko slabiji.

RSS Izvor

Broj RSS Predplatnika je za vreme trajanja Evrovizija premašio je 400 čitača. Najviše čitača bilo je 27. Maja, tada je 425 ljudi pristupilo našem RSS izvoru.

Izvori posete

Najviše posetilaca došlo je sa pretraživača čak 90%, preko dolaznih linkova 7.49%, dok je direktnih poseta bilo tek 2.53%. Domen www.eurosong2008belgrade.com je izabran tako da bude SEO friendly, tako da ga više “vole” pretraživači nego posetioci.

Poseta iz regiona

Lista zemalja čiji su korisnici interneta najčešće posećivali eurosong2008belgrade.com

  1. Srbija
  2. Slovenija
  3. Bosna i Hercegovina
  4. Makedonija
  5. Nemačka
  6. USA
  7. Austrija
  8. Crna Gora
  9. Švajcarska
  10. Kanada

Iznenađujuće je da se Hrvatska nalazi tek na 11 mestu po broju poseta. Odgvor na pitanje zašto nas Hrvati nisu posećivali u očekivanom broju leži u tome da je u njihovom regionu ključna reč “Evrovizija” za koju smo odlično pozicionirani, jednostavno nije tražena. Hrvati su najviše googlali za “Eurosong”, ali mi se nismo dovoljno dobro rangirali za tu ključnu reč.

Kritika sa B92

Iris M. je napisala članak o domaćim Evrovizijskim sajtovima u kojem su iskritikovani svi domaći sajtovi pa i oficijelni Evrovizijski sajt.

Novi rezultat će vam delovati podjednako neubedljivo, mada se Ivan Đurđevac (autor sajta, prim. aut.) potrudio da nam zavara oči Web 2.0 “šminkom”; ipak, pravopisne greške u prvoj rečenici jednog od tekstova – “Posle podede…” čitaocu sa srpskog govornog područja jasno govore da ponovo greši (čitalac)!

Neću da zloupotrebljavam ovaj blog kako bih se branio od kritike.

SEO

Da bi smo se što bolje pozicionirali na Pretraživačima koristili smo neke poznate SEO tehnike:

  • H1 … H4 tagovi u WordPress temi
  • Korišćenje ključnih reči u Naslovima i u samom tekstu
  • Frendly URLs, sa ključnim rečima
  • Koriščenje WP Tagova
  • Korišćenje SEO WP plugina, koji dodaje meta tagove sa excerptom, kao i WP Tagove, za svaki Post ponaosob
  • Pingovanje Pretraživača, Technoratija i ostalih Blog servisa
  • Povremeno korišćenje Bookmark Servisa, koji nisu imali preveliki uspeh jer se radi o lokalizovanom Srpskom sajtu.
  • Za reklamu sajta nije uložen ni jedan cent, a planirano je korišćenje Google AdSensa i domaceg ETarget servisa.
  • Razmena linkova i dodavanje sajta u neke domaće web direktorijume, sa ćime ne treba preterivati, jer Google nije ljubitelj web direktorijuma.

Konkurencija

Jedina direktna konkurencija našem sajtu bio je www.eurosong.co.yu, i na grafikonu možete da vidite da su rezultati posete ovog sajta nešto bolji od našeg “pilot projekta”, ali ako uzmemo u obzir da je ovo prva sezona i da je naš sajt startovao samo par meseci pred samo održavanje evrovizije ja sam zadovoljan uspehom koji smo postigli.

Ovo je bila analiza i izveštaj postignutih rezultata sajta Eurosong2008Belgrade.com, koji je pokrenut sa ciljem da ispita potencijale Evrovizijske niše, i da se testiraju određene SEO tehnike. Iz ovog projketa izvukli smo određene zaključke i sada možemo spremnije dočekati sledeći nalet posetilaca Eurosonga 2009 😉

Write a Comment

Comment