in Blog World, Razno

10 trikova za kvalitetan blog – drugi deo [en]

Nastavak prvog dela.

6. Slika govori više od reči

Kada pišete članak, potrudite se da ukoliko imate prigodnu sliku, ubacite u članak. Tako će članak delovati jasnije i profesionalnije. Slika ponekad ume da kaže više nego reči. Ako predstavljate neki proizvod potrudite se da slika bude ujedno i link do stranice koja opisuje proizvod ili do prodavnice gde se proizvod može poručiti.

7. Budite jasni

Kada pišete članak morate da budete svesni da većina čitalaca blogova ne poznaje blogove i da ih blogovi zbunjuju. Stoga nemojte da koristite slengove i skraćenice koje su poznate samo IT korisnicima, budite jasni.

Kada tekst delije zbunjujuće za čitaoca, on tada ne učestvuje u razmeni informacija, on ne ostavlja komentare, ne glasa za vaše članke, i što je najvažnije on ne klikće na reklame. Ono što je za vas ili za česte čitaoce blogova, očigledno za druge nije i nemojte da vas mrži da detaljno opišete na primer kako se ostavljaju komentari na blogu ili kako se glasa za vaše tekstove.

8. Veliki naslovi

Neka vaši naslovi članaka budu što veći, da veliko je in. Najčešće je samo potrebno izmeniti CSS fajl, tj podesiti veličinu fonta za

  1. <h2> ili <h3>

tag u zavisnosti koji tag koristi naslov na vašem blogu. Isto tako je važno i da naslov što bolje opiše o čemu je članak, shvatite naslov kao veoma mali članak i neće biti problema.

Dobar primer je Washington Post, koji koristi naslove bloga veoma dobro, naslovi su veliki i nema sumlje koja je tema članka.

9. Neka tekst bude čitljiv

Da bi teks bio čitljiv odvajajte pasuse. Tako će čitaoc lakše da se snađe u tekstu, jer nema ništa gore nego kada je tekst bez pasusa, kao da nabacan na “gomilu”. Pročitajte ovaj članak o tome kako treba pisati tekstove.

Razmak između redova (line height) treba da bude veći, tako će vaš tekst dobiti na čitljivosti. Nema potrebe da “gužvate” tekst.

10. Koristite linkove

Kada koristite linkove, objasnite čitaocima šta im prepoučujete da posete. Opišite link u tekstu linka ili title atributu, najbolje i u jednom i u drugom.

  1. <a href="http://someplace.com/neatstuff.gif" title="Title atribut">
  2.   Tekst linka
  3. </a>

.. visual browsers frequently display the title as a “tool tip” (a short message that appears when the pointing device pauses over an object). Audio user agents may speak the title information in a similar context. For example, setting the attribute on a link allows user agents (visual and non-visual) to tell users about the nature of the linked resource

Title atribut će se pojaviti onda kada čitalac mišem pređe preko linka. Čitaoci će teže da se odluče da prate link ukoliko je title atribut: “Klikni ovde” ili “Neko je rekao”. Zato morate opisati link kako bi čitaoci znali šta ih očekuje i onda se odlučili da li će da kliknu ili ne.

Zaključak

U ovom tekstu sam izdvojio najvažnije trikove za uspešan blog, ali naravno ima još stvari koje sam izostavio. U nekom od narednih tekstova pozabaviću se sa temama:

  • Kako reklamirati blog ?
  • Kako zaraditi od bloga ?

Write a Comment

Comment