in Blog World, Razno

10 trikova za kvalitetan blog – prvi deo [en]

Želite kvalitetan, profesionalan blog, veliku posetu i želite da se vaši posetioci lako snalaze na vašem blogu? Ako je vaš odgovor – “Da”, nastavite sa čitanjem ovog članka, na pravom ste mestu. Postanite profesionalni bloger uz nekoliko jednostavnih trikova.

1. Odaberite ciljnu grupu

Koju ciljnu grupu (niche na engleskom) želite? To je odgovor na koji morate da odgovorite pre nego što napišete i prvi članak. Ukoliko pišete o tehnici, vašim ličnim stvarima, knjigama, zdravlju i sportu, činite veliku grešku. Na primer, ljudi koje zanima literatura, neće posečivati vaš blog redovno zato što onda nećete često pisati o knjigama, isto je i sa ljudima koje zanima tehnika, oni neće biti vaši redovni čitaoci zato što ćete vi sa vremena na vreme pisati i o sportu i o zdravlju i knjigama, a tema koja njih zanima je u malom procentu zastupljena na vašem blogu. Morate pisati samo o tehnici, ili samo o knjigama ili samo o zdravlju. Najbolje je da odaberete onu ciljnu grupu koju najbolje poznajete, pa tako ako ste lekar pišite o zdravlju, ako volite cveće pišite o cveću i hortikulturi.

2. Predstavite se

Najbolje je da na blogu imate i članak koji će predstaviti vas lično i u profesionalnom smislu. Ovo je važno kako bi čitaoci znali čije tekstove čitaju. Neki profesionalni blogeri predlažu da uz svaki članak, negde pored naslova postavite i svoju sliku, nešto slično kao kada u novinama čitamo autorski članak. Ja vam predlažem ovo ako je u pitanju blog mreža, tj. blog na kome piše više blogera, dok ako je u pitanju lični blog, predlažem da postavite vašu sliku samo na jedno mesto, gde će biti vidljiva. Možda baš ovako kako sam i ja sam to uradio. Slika je bitna utoliko što će čitalac stvoriti sa vama vizuelni kontakt, što će pozitivno uticati na vaš odnos bloger – čitalac.

3. Pišite redovno

Ako ste se već odlučili da budete profesionalni bloger, onda svakoga dana ili svaka dva tri dana objavljujte članke. Nemojte praviti duge pauze u pisanju članaka, jer ćete tako odbiti vaše redovne čitaoce. Ako ste tek od nedavno postali bloger, nemojte se zaneti i postovati po sva tri članka dnevno, jer takav tempo je nemoguće pratiti, i brto ćete se “ohladiti” od blogovanja. Ako imate puno ideja za pisanje, onda neke sačuvajte za dan, dva. Ako imate WordPress možete jednostavno napisati članke, a nenima promeniti datum za dan, dva i tako će oni tek za dan dva biti vidljivi čitaocima. Tako ćete imati par slobodnih dana.

4. Iskoristite TAG-ove

Jedna studija je pokazala da čitaoci blogova, ne razumeju kategorije, u koje su inače članci koje pišete podeljeni. Većina njih čak i ne shvata da je na blogu, već misli da je u pitanju običan internet sajt.

Koristite tagove, jer iako posetioci ne znaju za šta oni zapravo služe, vi možete uz pomoć tagova da kreirate meni koji će biti tradicinalniji i vaši novi posetioci će se lakše snači na blogu. A za prave čitače blogova, koristite digg, del.ico.us, furl, icerocket, technorati.
Ukoiliko koristite wordpress, možete automatski da pingujete technorati i icerocket servise. To će uštedeti vaš trud. Digg i del.ico.us morate da pingujete ručno. Ovi servisi će dovući posetioce na vaš blog. Ovo je besplatna reklama koju morate iskoristiti.

5. Pretraga i Arhive

Nedeljne, mesečne i godišnje arhive su veliko NE za profesionalne blogere. Pošto će većina bloga alata da vam ponudi ove arhive, isključite ih.

Zamislite, kada budete imali preo 100, 200 članaka, a vi želite i dalje da promovišete svaki od njih, kakva može izgledati vaša arhiva. Ovo može biti upotrebljivo za lične blogove, ali nije ako predstavljate vaše proizvode. Isto se odnodi i na kalendar, on je samo estetski koristan, ali niko neće pretraživati vaše članke preko kalendara.

Ono što trebate da dodate na vaš blog jeste:

  • Najčitaniji članci – Ovako ćete predstaviti vaše najkvalitetnije i najčitanije članke.
  • Poslednji komentarisani članci – Ovo će pomoči čitaocu da vidi koji je članak izazvao reakciju, i odvešće ga upravo tamo.
  • TAG Kategorije – ovo su kategorije generisane na osnovi tagova koje ste vi dodelili člancima. Ove kategorije sam i ja do skora ima na blogu. Koristio sam plugin za WordPress : Technorati Tagging.

Na ovaj način će vaši čitaoci lakše da koriste vaš blog i da, lakše pretražuju po njemu. I naravno Search box je obavezan deo bloga.

Ostalih 5 trikova vrlo uskoro …

Write a Comment

Comment

Webmentions

  • Blog Marketing - Đukijev blog February 1, 2007

    […] tekst, i da poslušate par mojih saveta. Da, to je sve. Nadam se da ste pročitali moj tekst 10 trikova za kvalitetan blog, prvi i drugi deo. Ako jeste možemo da nastavimo […]

  • 10 trikova za kvalitetan blog - drugi deo - Đukijev blog February 1, 2007

    […] Nastavak prvog dela. […]