in Internet

GURU Menadžer – ma šta mi napriča [en]

Čitajući e-magazine pre mesec-dva naletim na reklamu za knjigu “Budi GURU menadžer” preko cele oglasne strane. Na reklami i link do sajta Budi GURU.com, a kada sam u Firefox ukucao ovu adresu imao šam šta i da vidim.

Budi GURUKliknite na ovu sliku da biste videli kako izgleda web sajt koji promoviše knjigu koju je napisao jedan “GURU menadžer”. Za one koji su manje upućeni u pitanju je Joomla CMS, inače CMS koji je veoma loše, da ne kažem nikako optimizovan za pretraživače, ali to nije problem koji ima ovaj menadžer, jer uprkos lošim stranama ovo je veoma popularam CMS.

Ono što je problem u ovoj priči je što je menadžer posle instalacije Joomla CMS-a uradio samo dve stvari: napisao jedan kratak tekst o svojoj knjizi i u za to predviđeno mesto postavio svoj logo. Na sajtu su ostale statične stranice koje je gerisala Joomla pri instalaciji samo kao primer, tu su i generisane, vesti, standardni Joomla modul “NewsFlash”, kao i generisana komponenta za glasanje sa pitanjem: “Kako je prišla Joomla instalacija ?”. Ono što se očekuje od svakog korisnika Joomala CMSa, jeste da pobriše sve generisane stranice, menije, vesti i deaktivira nepotrebne module i komponente. Prosto rečeno da sajt prilagodi svojim potrebama.

Da ovaj menadžer ima gram zdravog razuma on bi:

  • Posao oko izrade web sajta, prepustio profesionalcima, a ne bi išao logikom “tri za dinar”
  • Bar bi pobrisao stranice koje je Joomla generisala
  • Ispunio kontakt formu sa svojim podacima, a mogao bih se i opkaladiti da kontakt stranica ne šalje mailove na e-mail administratora sajta (kao da takav postoji) ili autora knjige.

Ako je u obaj sajt uloženo više od 20 dinara onda je “GURU menadžer bacio pare, a ako nije uložio ni dinar, možda bi bilo bolje da nije ni pravio ovaj nazovi sajt. U svakom slučaju ako želite da pročitate kvalitetnu knjigu na temu kako postati dobar menadžer, onda predlažem da zaobiđete ovakve samozvane GURU menadžere, a ja vam predlažem bilo koju knjigu Guy Kawasaki-ja.

Write a Comment

Comment

  1. > …inače CMS koji je veoma loše, da ne kažem nikako
    > optimizovan za pretraživače…

    Možete li dati preporuku za CMS kod kojeg su prevazidjeni ovi problemi.

  2. Petre,

    Neki od CMS-ova koji nemaju problem sa SEO optimizacijom su.

    WordPress – razvoj poceo kao blog alat, dok je u poslednjim verzijama dostigao kompleksnost i mogucnosti CMS-ova sa odlicnom SEO optimizacijom, frendly url-ovima koji u sebi sadrze kljucne reci(pogledati neki od linkova na mom blogu, primer: http://www.ivandjurdjevac.com/novosti-na-blogu/blogopen-2007-utisci/)
    Ne poznajem ni jedan ovako dobro optimizovan CMS kao WordPress.

    Drupal – naslovi su u H2 tagovima, dok urlovi jesu frendly, ali ih pretrazivaci “ne vole”, tako da mozemo reci da je delimicno optimizovan.

    Ima dosta CMS-ova koji su manje-vise dobro optimizovani.

    Joomla nema ni urlove koji u sebi sadrze kljucne reci i sto je nejgore u celoj prici naslovi vesti i statickih stranica nisu u h tagovima pa ih pretrazivaci gleaju kao obican tekst.

    Joomla je uprkos ovim manama, a ima ih jos, proglasena za najbolji open source (otvorenog koda) CMS. Moram biti
    fer i reci da Joomla ima i svojih kvaliteta, ali ipak ja uvek prednost dajem WordPress-u.

  3. Ivane hvala na iscrpnom odgovoru. Pripremam se da pokrenem jedan sajt. Pošto nisam programer treba da se odlučim za neki CMS. Mislio sam da WordPress nije za tu svrhu (nego da je samo blog alat), pa sam razmišljao o Joomla. Međutim, ova tvoja preporuka će me naterati da malo dublje istražim WordPress u pravcu njegove primene za sajt (a ne za blog).