in Internet

Backlink – ovi za bolju poziciju na Internetu [en]

Svi žele da budu što bolje pozicionirani na pretraživačima, što znači veču posečenost web-sajta. Da biste bili dobro pozicionirani potreban vam je kvalitetan sadržaj, koji treba da ima sto više ključnih reči, i taj sadržaj bi trebao da bude što češće ažuriran, koliko je to moguće.

Dobru poziciju na pretraživačima ćete imati samo ako imate kvalitetne backlinkove.

Backlinkovi ili povratni linkovi su linkovi na drugim sajtovima koji vode do neke stranice na vašem sajtu.

Nije stvar samo u tome da mate što više backlinkova već da oni budu kvalitetni. Šta čini jedan backlink kvalitetnim? Razmotrimo neke vrste backlinkova:

1 – Verovatno ste dodavali vaš sajt u razne web-direktorijume, što je dobro ali pretraživači “ne vole” farme linkova i web-direktorijume. Ti linkovi su korisni utoliko što će ljudi doći sa tih direktorijuma na vaš sajt i tako ćete povećati posetu. Treba koristiti web-direktirujeme, ali oni neće uticati na vašu poziciju na pretraživačima.

2 – Važno je i da stranica sa koje imete back-link ima što veći PR, tj Google PR. Ovu vrednost pre pozicioniranju koristi samo google, ali ovo vam dosta govori o tome koliko je stranica relevantna. Takođe i Yahoo ima neke vrednosti za svaku stranicu na Internetu, ali nama te vrednosti nisu poznate. Da biste videli Google PR web stranice instalirajte Google Toolbar.

3 – Mnogo je bolje da link pokazuje na neku podstranicu na vašem, sajtu npr: www.mojsajt.com/neki_tekst.php nego na root sajta. Ovo je logično jer se direktni linkovi do root stranice mogu kupiti, i samim tim nisu relevantni, dok ako neko preuzme neki tekst sa vaše stranice on će u velikom broju slučajeva i da ostavi link do vaše stranice. I to su “prirodni” linkovi koji imaju veliki kvalitet, naravno u kombinaciji sa Google PR. Time što link do ruta nema veliki kvalitet sprečava se da sajtovi koji su kupili veliki broj linkova nepravedno budu dobro pozicionairani, i takođe se sprečavaju oni koji već imaju izgrađenu mrežu sajtova da jednostavnim linkovanjem sajta podignu njegov rejting.

4 – Linkovi koje razmenite sa drugim sajtom, se anuliraju u potpunosti i nisu značajni za pozicioniranje. Jedina korist od razmene linkova jeste što ćete tako povečati posetu. Važno je da linkove razmenjujete isključivo sa srodnim sajtovima, nikako sa nekim sajtovima koji nemaju istu ciljnu grupu kao vi, jer od toga nema mnogo koristi.

Na poziciju osim backlinkova utiče i posećenost vašeg sajta, i svake stranice ponaosob. Za kraj da kažem da je ipak na kraju svakli backlink važan i da treba iskoristiti svaku priliku za besplatan marketing, a kada se radi o ozbiljnijem poslu platite reklamu na kvalitetnim sajtovima koji mogu da vam donesu dosta posete. Uvek treba znati da se svaki uloženi dinar u reklamu vrača duplo.

Write a Comment

Comment