in e-marketing

Google puca penale (na male goliće) [en]

Davno je Matt Cutts, vođa Webspam tima u Google-u najavio da će Google penalizovati sajtove koji prodaju ili kupuju linkove, neki su mislili da Google samo pokušava da utiče na vebmastere da odustanu od kupovine linkova, i da je u pitanju prazna priča (i ja sam među njima). U poslednjih nekoliko meseci Google intenzivno penalizuje sajtove, pa je tako PR sajta The Stanford Daily samo za nekoliko meseci pao sa 9 na 7, isto se desilo i sa mojim sajtom, koji je pretrpeo pad za jednu PR jedinicu.

Problem sa kupovinom linkova jeste što vebmasteri kupuju linkove i sa anchor tekstom u linkovima podižu poziciju svog web sajta na pretraživačima, tj Google-u za određenu ključnu reč. Kako Google ne želi u svojim rezultatima linkove kupovinom linkova grade svoju poziciju, rešili su da tome stanu na put. Ovo je malo licimerno s obzirom da se u istim rezultatima pretrage na prvom mestu nalaze plaćene reklame.

Google se u ovoj borbi protiv kupovine linkova poslužio i starom dobrom tehnikom – “Da komšiji crkne krava“, pa tako možete vašu konkurenciju prijaviti Googlu (pod uslovom da kupuju ili prodaju linkove), i tako sebi raskrčiti put do vrha pretraživača (SERP-ova).

Nema sumnje da će Google Webspam tim nastaviti da puca penale, i da je web posle ove “seče linkova” dobiti sasvim novo lice. Moraćemo da zaboravimo na kupovinu direktnih linkova u svrhu povećanja PR-a i pozicije na pretraživačima. U rezultatima pretrage boostovani linkovi će pasti na pozicije koje zaista zaslužuju, a na njihova mesta mesta doći nezasluženo izgurani linkovi, pravedno zar ne?

Google je potvrdio da je nekim sajtovima koji prodaju linkove umanjen PR, i da postoji mogućnost da im pozicija u rezultatima pretrage bude ozbiljno ugrožena. Text Link Ads – sajt koji posreduje u kupovini i prodaju linkova, je deindeksiran sa Google pretraživača, i ne nalazi se u rezultatima pretrage. Sajtovu koji su prodavali linkove preko TLA, su penalizovani na Google-u. Dizajner je posle uklanjanja TLA linkova povratio pozicije na Google pretraživaču za 20-tak dana.

Šta jeste dozvoljeno ?

  • Baneri su dozvoljeni, iako i oni imaju direktan link
  • Direktni linkovi koji imaju “nofollow” tag. Neka istraživanja su pokazala da i ovakvi linkovi imaju uticaj na SEO, ali opet sa druge strane ljudi ne žele da kupuju ili skupo plaćaju ovakve linkove.
  • AdWords, ne utiče na SEO, već samo na povećanje posete pa je stoga dozvoljen. Pošto će kupovina linkova doživeti strmoglavi pad, cena AdWords ključnih reči će sigurno skoćiti, jer će mnogi pregi na bezbedniji način reklamiranja na web-u. Ako ne možeš da ih pobediš pridruži im se!
  • Reklame u RSS izvoru, lepo zvući …
  • Svaka vrsta reklamiranja sve dokle ona ne utiče na pozicija na pretraživaču.

Kao običan korisnik interneta podržavam ovu akciju Google-a, jer će sada kvalitet lakše isplivati, a SEO crne magije imati manje uticaja, ali kao vasnik profitabilnog web sajta, znam da ću pretrpeti određene gubitke jer će se odreći dela zarade od direktnih linkova.

Još informacija o Google panalima na sledećim lokacijama:

Write a Comment

Comment

  1. Ja se rijetko slazem sa guglom ali ovaj put imam zasto. Ne placam za linkove i ne podnosim sisteme tipa TLA. Druga stvar je ako reklamiras jer placas reklamu dje botovi ne vide link. Ili ako uradis razmjenu banera i slicno to je vec dogovor. Ja sam upozoravao ali mnogi su usli u brzi voz dok moj voz ide polako ali stigne na peron 🙂